Nancy Reagan kedvenc fehérboros hagymalevese





Na, mire is futottam rá? :):):) Nagyon nem volt kedvem boltba menni hétvégén, de főzni viszont kellett... Így beírtam a neten néhány hozzávalót, ami a hűtőnkben volt, és ezt a Nancy féle javaslatot kaptam. Nagyon, de nagyon ízlett a családnak. Az adagot kevesellették!!!

HOzzávalók:

  • 5 db vöröshagyma, felkockázva
  • víz
  • 2 evőkanál hideg vaj
  • 2 zellerszár, felkarikázva
  • 1 nagy krumpli, megpucolva, felkockázva
  • 1 dl fehérbor (lehet száraz rosé is)
  • 2 kiskanál cukor vagy eritrit (én eritritet használtam)
  • 2 dl tejszín
  • 1 evőkanál almaecet
  • bors
  • vegeta (Nancy nem vegetát használt😂, hanem alaplevet)
  • aprított petrezselyemzöld
A vajat egy lábasban olvasszuk fel, majd adjuk hozzá a hagymát és együtt, alacsonyabb hőfokon, kb tíz percig pároljuk. Ezután mehet bele a zellerszár, krumpli és a víz. Fűszerezzük vegetával, borssal és ha kell, sóval. Lefedve főzzük 30 percig.
A harminc perc letelte után, pürésítsük az egészet botmixerrel és mehet is bele a bor, ecet, petrezselyem és a cukor. Forraljuk fel, majd lefedve 5 percig főzzük. Vegyük le a hőfokot. Ekkor öntsük bele a tejszínt, ellenőrizzük elég sós és borsos e, 3-4 percig még főzzük és már kész is.
Parmezánnal megszórva tálaljuk.
Jó étvágyat!


Megjegyzések