Pirított fokhagymás krémleves csirkével






Egy gasztroújságból vágtam ki a receptet és már egy ideje ott várakozott kitűzve a szagelszívón... Múlt héten sor kwrült rá is :), elkészítettem és nagyon ízlett mindenkinek!!!

Hozzávalók:


  • 1 szál sárgarépa, felkarikázva
  • 1 kisebb zellergumó, megpucolva és apróra felkockázva
  • 34-40 dkg krumpli, megpucolva, felkockázva
  • bors
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • 4 gerezd zúzott fokhagyma
  • olívaolaj
  • 40 dkg csirkemell filé, felkockázva
  • 2 dl főzőtejszín
  • víz


A sárgarépát, zellert és a krumplit feltesszük főni 1 liter vízben. Adunk hozzá sót, borsot, kakukkfüvet és rozmaringot. Amikor a zöldségek megfőnek, akkor a répát és a zellert kihalásszuk egy külön tányérba.
A zúzott fokhagymát olívaolajban, nem túl erős hőfokon (nehogy megégjen) megpirítjuk és utána hozzáadjuk a krumplis-fűszeres vízhez. 
Egy serpenyőben, olívaolajon megpirítjuk a csirkekockákat is. 
Én a krumplis vízhez tettem egy kicsit a sült húsból és úgy turmixoltam le, hogy jó sűrű legyen a leve. A turmixolás után a tejszínt is hozzáadtam, visszatettem a sárgarépát és a zellert, valamint a maradék csirkemell kockát. Egyet forraltam rajta, ellenőriztem a fűszerezést és már kész is lett! :)


Megjegyzések