Zöldborsós rizottó





A rizottó nálunk minden ízesítéssel nagy kedvenc, legyen az gombás, sárgarépás, spenótos, paradicsomos, stb. Végignéztem a köreteket, és kiderült, még eddig csak a sárgarépásat tettem fel az oldalra!!! Mindenképpen pótolnom kell a hiányzó recepteket 😀😀😀 Ez az étel egy igazi, szaftos, olaszos finom köret, de magában is megállja a helyét!

Hozzávalók:

  • 1 üveg borsó (én a levét is felhasználtam)
  • 1 tasak gyorsrizs (kb. 125 gr) vagy rizottó rizs (nekem most csak sima tasakos volt itthon - az nem áll úgy össze, mint a rizottó rizs, de ezzel is isteni lett a köret!)
  • olívaolaj
  • 10 dkg vaj
  • 2 szál újhagyma, felkarikázva vagy 1 fej vöröshagyma, felkockázva
  • 1 dl fehérbor
  • 6 dl víz, felforralva, ételízesítővel és sóval ízesítve
  • 3 púpos evőkanál reszelt parmezán
Az olajat és a vajat felmelegítjük és üvegesre pároljuk benne a hagymát. Ekkor hozzáadjuk a rizst, két percig folyamatosan kevergetjük, majd hozzáadjuk a fehérbort, emeljük a hőfokot és megvárjuk, amíg sisteregve elpárolog a fehérbor.
Ezután merőkanalanként adagoljuk hozzá a forró ételízesítős vizet. Amikor  a második merőkanálnyi víz elpárolog a rizsről, akkor már a borsót öntjük hozzá annak levével együtt és ezt így addig főzzük, amíg a borsó leve elpárolog. Ha még nem puhult meg a rizs, akkor az ízesített vízből még adagoljunk hozzá. 
Amikor a rizs állagát megfelelőnek találjuk, akkor keverjük hozzá a parmezánt és a vajat is. Keverjük alaposan össze és már fogyasztható is.

Megjegyzések