Réteslapba tekert camembert rudak




Ez is egy újságból kivágott recept, egyik karácsonyi lapban találtam, talán a Nők Lapjában. Mindegy is, a lényeg, hogy nagyon ízlett a társaságnak, ráadásul még tovább is variáltuk a receptet :) Előételként szolgáltuk fel a Szilveszteri ebédkor!

Hozzávalók (ez az adag nálunk nagyon kevésnek bizonyult, 6 rúd lett belőle, mondjuk 2 főre...):

  • 25 dkg (2 csomag) natúr camembert
  • 10 dkg dióbél, felaprítva
  • 1 marék aprított petrezselyem
  • fél citrom leve
  • 4 réteslap (kettesével használjuk)
  • olívaolaj

A camembert a dióval és a citrom levél egy aprítógépben megdaráljuk. Ragacsos, formálható masszát kapunk.
Két réteslapot hosszában félbehajtunk, és a sajtos massza felét egy hosszú csíkban elegyengetjük, mint amikor almás rétest készítünk. A képen látszik, hogy én sonkát is tettem bele, mert Gábor szólt, hogy szerinte úgy lenne az igazi... Szóval a réteslapra tettem két szelet sonkát, arra ment a töltelék egy csíkban, és szép szorosan feltekertem. Három részre vágtam, a tetejét megkentem olajjal.
Ugyan így jártam el a másik két réteslappal is. 
Serpenyőbe tettem egy kis olíva olajat, felforrósítottam és abban szép pirosra kisütöttem a töltött rétescsíkokat.
Mivel fennmaradt még jócskán réteslap, camembert sajtom viszont már nem maradt, így sonkával és gouda lapsajtokkal töltöttem meg a többit. Az eljárás ugyanaz volt: hosszában félbehajtottam a tésztákat, tettem rá sonkát és sajtot (egyikbe pesto-t is tettem), feltekertem, olajjal megkentem és a serpenyőben kisütöttem. 



Megjegyzések