Spenótos-csirkés sült penne





A mindmegette.hu oldalon találtam rá a receptre, nagy vagányan el is készítettem, bár nem voltam száz százalékig biztos benne, hogy ízleni fog mindenkinek. Kriszti barátnőm épp itt volt, amikor kisült és kóstolás után megnyugtatott, hogy nagyon tutttttti az ízhatás!!!

Hozzávalók:

  • 25 dkg sós-olajos vízben főtt penne tészta 
  • 30 dkg fagyasztott spenót
  • kb 50 dkg csirkemell, csíkokra szeletelve
  • 1 fej lilahagyma, felkarikázva
  • 3+3 nagy gerezd fokhagyma
  • bors
  • 2 dl tejföl
  • oregáno
  • olaj
  • reszelt sajt vagy lapsajt


    A csirkemellet a vékony karikára vágott hagymával és fokhagymával olajon megpirítjuk, sózzuk,  borsozzuk és megszórjuk kevés oregánóval.
    A spenótot kevés víz hozzáadásával felolvasztjuk egy kis lábasban, megborsozzuk, megsózzuk, teszünk bele fokhagymát, belekeverünk 1 pohár tejfölt, összeforraljuk, és a kifőzött tésztával összekeverjük.
    Egy tűzálló tálat vékonyan kikenünk olajjal, belerakjuk a spenótos penne felét, rátesszük a sült csirkemellet, megszórjuk reszelt sajttal (nekem most csak lapsajtom volt itthon, azt helyeztem rá), beborítjuk a spenótos tészta másik felével, és megszórjuk ismét reszelt sajttal vagy lapsajttal.
    Betoljuk a sütőbe, és 200 fokon addig sütjük, amíg a sajt szépen megpirul a tetején. Érdemes várni kb fél órát a szeleteléssel, mert akkor nem csúszik szét, könnyen és szépen szeletelhető.





Megjegyzések