Bazsalikomos, olaszos pite




Ha jól emlékszem, a Kiskegyedben találtam a receptet, még valamikor a nyár folyamán, és eltettem, hogy majd egyszer elkészítem, hiszen a családban nagyon szereti mindenki az olasz konyhát.
Most került sorra a recept :)

Hozzávalók a tésztához:

  • 20 dkg liszt
  • 12.5 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • 1 csapott kiskanál só
  • 1 evőkanál hideg víz

Hozzávalók a töltelékhez:
  • 2 dl főzőtejszín
  • 20 dkg mozzarella, reszelt vagy apróra kockázott
  • 1 dl tej
  • 3 dkg parmezán
  • 4 db tojás, felverve
  • 1 nagy paradicsom, apróra felkockázva
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • friss bazsalikom
  • szerecsendió
  • bors

A lisztet a vajjal és a sóval elmorzsoljuk, beleütjük a tojást és a vizet is hozzáadjuk és homogén tésztává dolgozzuk össze az egészet. Belisztezett nyújtódeszkán kb. 4 mm vastagságúra nyújtjuk és óvatosan beborítjuk vele a tepsinket - én kerek formába tettem. Eligazítjuk a tésztát és a lelógó részeket levágjuk. Megszurkáljuk villával, teszünk rá sütőpapírt, arra pedig nehezéket - én rizst tettem. 
200 fokra felmelegített sütőben 20 perc alatt elősütjük, majd levesszük a papírt a rizzsel és még 5 percig sütjük.


A töltelékhez a felvert tojásokat összekeverjük a tejjel, tejszínnel, reszelt parmezánnal, szétnyomott fokhagymával, szerecsendióval, sóval és a borssal. Végül belekeverjük a mozzarellát, a paradicsomot és az aprított bazsalikomot.
180 fokon sütjük 35 percig.
Nagyon szép is és nagyon finom is!

Megjegyzések