Sertésszűz szeletek olaszos paradicsomszószban




Ez annyira, de annyira finom, hogy nem tudom elmondani és annyira, de annyira olaszos, hogy olyan mintha ott ettem volna, egyik helyi olasz étteremben... Bár a levesem nagyon rossz lett és semmilyen ízű, ez a főétel mindent vitt és nagyon feldobta a hangulatom :):):)

Hozzávalók 6 főre:




  • 1 egész vöröshagyma, nagyon apróra felkockázva
  • 2  gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 marék zsenge vagy leveselen fagyasztott spenótlevél
  • őrölt rozmaring
  • kb. 1 kg szűzpecsenye, két cm széles darabokra szeletelve
  • annyi szelet bacon, ahány szelet húsunk lesz
  • olaj
  • bors
  • 1 kiskanál cukor
  • 140 gr  sűrített paradicsom
  • 400 ml passzírozott paradicsom (házi paradicsomlevet használtam)
  • 2 dl főzőtejszín
A baconbe tekert sertésszűz szeletek


  1.  A sütőt 225 fokra előmelegítjük.
  2. A hús széleit körben rozmaringgal fűszerezzük, majd egy-egy bacon szelettel körbetekerjük. Én fogpiszkálóval átszúrtam a húsokat, hogy a bacon nem váljon le a húsról.
  3. Az olajat egy serpenyőben felforrósítjuk, a húst körben megpirítjuk, majd közepes hőmérsékleten 8-10 percig sütjük. Sóval, borssal fűszerezzük, majd kivesszük és egy tányérra halmozzuk.
  4. A hagymát és a fokhagymát a forró pecsenyezsírban megdinszteljük, majd hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, kb. 1 percet tovább dinszteljük, felöntjük a paradicsommal, és a tejszínnel, hozzáadjuk a spenótot is. Sóval, borssal és csipet cukorral ízesítjük. Kb. 15 percig főzzük. Ellenőrizzük elég sós és borsos e.
  5.  A húsokból kihúzgáljuk a fogpiszkálókat. A spenótos-paradicsommártás 2/3-át egy tűzálló tálba öntjük, ráhelyezzük az elősütött szűzpecsenyét, majd elosztjuk rá a maradék mártást.
  6. 225 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 15 percig sütjük.
  7. Parmezánnal ettem és  hozzá cukormentes őszibarack befőttet fogyasztottam... A többiek krumplipürét is ettek hozzá.

Ez nagyon finom, csak ajánlani tudom!!! Jó étvágyat!!!

Megjegyzések