Túrós-póréhagymás pite




A receptet Saci nézte ki a Lidl szakácskönyvből, s minthogy épp készültem feltenni a húsvéti sonkát főni, így lekanyarintottam belőle 20 dkg-t a pitéhez. Én feleztem az adagot, de még így is elég lenne egy négytagú családnak :)

Hozzávalók a tésztához:

  • 22,5 dkg liszt
  • 15 dkg hideg vaj
  • 0,75 dl hideg víz
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 20 dkg nyers sonka, felkockázva
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1/2 fej vöröshagyma, felkockázva
  • petrezselyem
  • 1 kis sárgarépa, felkockázva
  • 1/2 szál póréhagyma
  • 15 dkg túró
  • 2 dl tejszín
  • 2 tojás
  • 40 g parmezán
  • vaj
A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk, majd a nyers tésztát 20 percre a hűtőbe tesszük.
Közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A húsz perc letelte után a tésztát kinyújtjuk, majd egy (a tésztának megfelelő méretű) tepsibe tesszük, és a sütő szélein is eldolgozzuk. Az előmelegített sütőben 20 percig sütjük.

Az elősütött tésztán a zöldségek

A sonkát megpirítjuk, majd hozzáadjuk a sárgarépát, hagymát, fokhagymát, valamint a petrezselymet és tovább pároljuk. Én sót nem adtam hozzá, mert a sonka elég sós volt, viszont borsoztam. Amikor körbepirítottuk az egészet, akkor egy kisebb tepsiben 150 fokon 15 percig sütjük a sonkás egyveleget.

A felszeletelt póréhagymát vajon megpároljuk, majd félretesszük hűlni.
Közben a túrót, tejszínt, tojást és a parmezánt egy tálban simára keverjük.

A közben kissé kihűlt tésztára lapátoljuk a sonkás-zöldséges egyveleget, a párolt póréhagymát és végül a túrós keveréket.
Sütőbe helyezés előtt

180 fokon 35 percig sütjük, illetve addig, amíg a túrós pite teteje aranybarna nem kezd lenni.

Megjegyzések