Lazacos krumplileves





Viola barátnőm anyukájától, Bóbán-Warnusz Erzsitől kaptam meg ennek a finn levesnek (lohikeitto) a recept-linkjét. Amint a Lidl-ben láttam (és vettem:)) lazacot, el is készítettem. Én sajnos nem ehettem belőle, mert tejhormon-allergiám van, de a többiek szétcsúsztak a leves ízétől és nagyon kevesellették az adagot. Kérték, hogy legközelebb duplázzam a hozzávalókat :)
Köszönöm Erzsi a sok jó tippet!!!

Hozzávalók:

  • 1 vöröshagyma, felszeletelve
  • 25 dkg friss lazac (lehet mélyhűtött is)
  • vaj
  • bors
  • fél kg krumpli, felkockázva
  • 2 dl tejszín
  • szárított kapor (tetszés szerinti mennyiségben - én egy csapott kiskanállal tettem bele)
  • fél citrom leve
A vajon pirítsuk meg a hagymát, majd sózzuk/borsozzuk és tegyük bele a felkockázott krumplit is.Öntsük fel kicsit több vízzel, mint ami ellepi, főzzük negyed órát, amíg a krumpli megpuhul, de még nem esik szét. A negyed óra letelte után öntsük bele a tejszínt, forraljunk rajta egyet és mehet is bele a lazac, valamint a kapor. Ekkor már vegyük le az edényt a tűzről, de tartsuk lefedve. A lazac ennyi idő alatt is megfő - omlós lesz és finom. Gumiszerűvé válik, ha túlfőzzük. Az öt perc letelte után én adtam hozzá pár csepp citromot is...
Érdemes kipróbálni! Vasárnapi leves újragondolva :)



.

Megjegyzések