Virslis spagetti




Trixi egy este éppen a Big Bang Theory című filmsorozatot nézte, amelyben a Sheldon figuráját alakító színész virslis spagettit evett és ő is nagyon megkívánta, s azonnal utána is járt a receptnek... Én végül nem az a recept alapján főztem meg, mert a WMN oldalán az egyik szerkesztő megosztott egy nagyon jónak tűnő olaszos spagetti receptet és én azt készítettem inkább el, azzal, hogy pirítottam hozzá még virsli karikákat. Nagyon ízlett mindhármuknak!

Hozzávalók:

  • 30-40 dkg spagetti, sós-olajos vízben főzve
  • 15 dkg vaj
  • 5 vaskos gerezd fokhagyma
  • 500 gr tejföl vagy 1 liter főzőtejszín (én tejföllel készítettem, mert csak az volt itthon)
  • bors
  • két nagyon nagy marék aprított petrezselyem
  • 40 dkg reszelt parmezán
  • 5-6 virsli felkarikázva, olajon megpirítva
A tésztát megfőzzük és leszűrjük.
A vajat egy serpenyőben megolvasztjuk, majd fokhagymanyomóval szétnyomjuk a fokhagymát és azt a vajhoz adjuk, együtt, kevergetve megpároljuk, majd felöntjük a tejföllel vagy tejszínnel. Sózzuk, borsozzuk és alacsony hőfokon főzzük, hogy besűrűsödjön, időnként megkavargatva. Amikor kezd besűrűsödni, hozzáadjuk a parmezánt is és az aprított petrezselymet, illetve a megpirított virslikarikákat. Ellenőrizzük elég sós és borsos e, majd belekeverjük a tésztát és már tálaljuk is, mert ha sokat áll, a tészta felszívja a szaftot és akkor már kicsit száraznak hat.
Hihetetlen sebességgel lapátolták befelé a tésztát, nagyon ízlett nekik :)

Megjegyzések