Rozmaringos-sonkás-sajtos bucik




A ráérős vasárnapi reggeleink egyik kedvence ez a buci :)

Hozzávalók (6 nagy bucihoz):

  • 1.5 dl langyos tej
  • 1 kiskanál cukor vagy méz
  • 3 dkg élesztő
  • 50 dkg liszt
  • 1 púpos kiskanál só
  • 1 dl olívaolaj
  • 1.5 dl natúr joghurt
  • 15 dkg sonka, apróra felkockázva
  • sajt, apróra felkockázva (a mennyiség attól függ, ki mennyire szereti, ha nyúlik a sajt :))
  • szárított rozmaring
  • tengeri só
  • 1 tojás kenéshez
A langyos tejben a cukorral felfuttatjuk az élesztőt.
Közben egy tálban összekeverjük a a lisztet a sóval, hozzáadjuk az olívaolajat, joghurtot és a felfuttatott élesztőt is. 10 percig dagasszuk a tésztát, majd hagyjuk állni meleg helyen másfél órán át.
Amikor megkelt a tészta, osszuk hat felé - persze lehet több részre is osztani, akkor kisebbek lesznek a bucik és kevesebb töltelék fér bele. 
A sütőt melegítsük elő 200 fokra.
A bucikat külön is gyúrjuk át, majd egy kicsit nyújtsuk meg. A közepére tegyünk sajtot és sonkát, szórjuk meg alaposan rozmaringgal, majd fogjuk össze a tésztát egy kis bucivá, óvatosan, hogy a töltelék a közepén maradjon és sehol se tudjon majd a sajt kifolyni.
A bucik tetejét kenjük meg tojással és szórjuk meg tengeri sóval és mehet is a sütőbe. 
Nagyon ízlett mindenkinek. 

Amikor első alkalommal készítettem el akkor két nagy hibát is elkövettem: nem dagasztottam hosszan, épp csak annyira, hogy összeálljon a tészta. Ettől a bucik darabja mintha két kilós lett volna, nem tudtak megkelni :) Másrészt légkeverésre állítottam a sütőt és a külseje egx picit megégett... A következő alkalmakkor már odafigyeltem a dolgokra: Gabival dagaszttattam le :):):) 

Megjegyzések