Naggggyon finom krumplis pogácsa kacsazsírral




Minthogy szombaton jó sok kacsazsír maradt a Konfitált narancsos kacsasült után, arra gondoltam, azt felhasználva készíthetnék valami szaftos sós sütit, a lányoknak uzsira a suliba. Először nem mertem elmondani, hogy kacsazsírral készítettem, mert attól tartottam, akkor Trixi meg sem fogja kóstolni. Legnagyobb megdöbbenésemre, neki ízlett a legjobban! Változik a csaj.... Vagy lehet, hogy én vagyok egyre jobb a konyhában?!? 😀😀😀

Hozzávalók:

  • 4 kisebb krumpli, héjában megfőzve
  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg kacsazsír
  • 2 tojássárgája
  • 3 dkg élesztő
  • 1 dl meleg tej
  • 1 csapott kiskanál cukor
  • 2 kiskanál só
  • 1 tojás felverve, a kenéshez

A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A meleg tejbe beletesszük a cukrot, valamint az élesztőt és felfuttatjuk.
A főtt krumplit meghámozzuk, és krumplinyomóval széttörjük. 
Amikor kihűl, hozzáadjuk a lisztet, a zsírt, a tojássárgáját, a sót, a felfutott élesztőt és alaposan összedolgozzuk.
Lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, majd kétszer félbehajtjuk és újra kinyújtjuk, félbehajtogatjuk és harmadszor is kinyújtjuk kb. 1.5 cm vastagságúra. Kiszaggatjuk a pogácsákat (én egy 3 cm átmérőjűvel szaggattam) és sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, majd a tetejét a felvert tojással lekenjük.
30 percig sütjük. Nagyon szépen megemelkednek és szép hajtogatott lesz :)
Nagyon nagy sikerem volt!!!


Nagyon dolgozunk :)




Megjegyzések