Tejszínes gombakrémleves




Gabesz imádja a gombát és amennyiben a botlban meglát egy tál fehér gombát, akkor is megveszi, ha nem épp azt szeretne készíteni :) Így volt ez két nappal ezelőtt is, ráadásul elég nagy dobozzal vett és megfeledkeztünk róla. Ma ráakadtam a kamrában és már nem volt hófehér... A feléből készítettem Bundás Gombafejeket, amiket sajnos nem tudtam lefotózni, mert mire visszaértem az asztalhoz, mind megették Sacival... A másik feléből tejszínes gomba krémlevest készítettem. Sacinak nagyon-nagyon ízlett, Trixi természetesen meg sem kóstolta: a gomba nála szóba sem jöhet!

Hozzávalók:

  • 40 dkg gomba, felszeletelve
  • 1 nagy fej vöröshagyma, felkockázva
  • 15 dkg vaj
  • só 
  • bors
  • 1,5 dl főzőtejszín
A felmelegített vajon a hagymát üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a gombát és együtt pároljuk 5 percig. Ezután felöntjük annyi vízzel, ami épp hogy ellepi. Sózzuk és borsozzuk, majd a gombát puhára főzzük. 
Összeturmixoljuk a hagymás gombát, majd a főzőedénybe visszaöntve hozzáadjuk a tejszínt. ha túl sűrű lenne, tejjel egy kicsit hígíthatjuk.



Megjegyzések