Spenótos krumplipogácsa




Ugyan Trixi a húgát kérte meg, hogy dagasszon le reggelre valami pogácsa félét, de Sacinak annyi témazáró dolgozat jött össze azonnal január elejére, hogy gondoltam tehermentesítem és én készítek valami pogit. Tetszett nekik :) Holnap este már ő lesz a házi pék 😀
Egyébként ez a recept is egy újságkivágásról van, valamelyik karácsonyi újság ünnepi kiadásából téptem ki. Azt hiszem a Nők Lapja Konyhából...

Hozzávalók 25-30 darabhoz:

  • 35 dkg burgonya
  • 30 dkg liszt + a nyújtáshoz
  • 1,5 dkg élesztő
  • 2 csapott kiskanál só
  • 1 csapott kiskanál cukor
  • 3 dkg vaj vagy margarin
  • fél dl langyos tej
  • 2 dkg bébispenót (Én a fagyasztóból vettem ki)
A tetejére:
  • 2 evőkanál tej
  • 1 tojássárgája
  • parmezán 

1. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
2. A burgonyát héjában megfőzzük. Amikor megfőtt, pucoljuk meg és tegyük félre kihűlni.
3. A kihűlt krumplit törjük össze, adjuk hozzá a lisztet, morzsoljuk rá az élesztőt, beletesszük a sót, a cukrot és a puha vajat is és ha szükséges a gyúráshoz, a tejet.
4. A fagyasztóból kivett spenótot még fagyosan törjük apró darabokra. Gyúrjuk bele a tésztába.
5. Meleg helyen hagyjuk a tésztát megdagadni.
6. Lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát 1,5 cm vastagra és szaggassuk ki.
7. A tejjel elkevert tojássárgájával kenjük meg a pogácsák tetejét.
8. A 180 fokra felmelegített sütőben süssük aranysárgára 30 perc alatt.


Megjegyzések