Sajtos-tejfölös pogácsa




A lányok szívesebben visznek a suliba házi készítésű pogácsákat, mint péksüteményeket, így hát bőven van lehetőségem alkotni, új recepteket kipróbálni! Imádok sütni-főzni :)
 Ide a blogra csak azok a receptek kerülnek fel, amelyek elnyerik a lányok tetszését. Eddig egy olyan volt, amire azt mondták, hogy nem igazán tetszett nekik - egy cheddar sajtos-hagymás pogi. Az kihúzva a listáról, részben mert Trixi hagyma-ellenes, másrészt szerintük a cheddar sajtos kelt tészták szárazzá válnak... :)

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 2 egész tojás
  • 1 kis doboz tejföl
  • 20 dkg margarin
  • 2 kiskanál só
  • 1 kiskanál cukor
  • 3,5 dkg élesztő
  • 5 dkg reszelt sajt
A sütőt melegítsük elő 200 fokra. 
A tejfölt és a margarint együtt melegítsük meg - vigyázzunk, hogy ne forrjon fel!!!
Mindent beletettem egy nagy tálba - sajnos most nem volt időm külön a száraz és külön a nedves hozzávalókat kevergetni, alaposan összegyúrtam a tésztát és félretettem, mert dolgoznom kellett. (Estig várt rám a tészta, mire neki tudtam állni, viszont a család annál inkább boldog volt, hogy a házba belépve mesés pogácsaillat fogadta őket :))
Négyszer hajtogattam át tésztát, majd kb. 3 centi átmérőjű pogácsa szaggatóval kiszaggattam és papírral bélelt tepsire tettem. A tetejét megkentem tojássárgájával és még extra sajttal megszórtam a tetejét. 
20-22 percig sült 200 fokon. 

Megjegyzések