Bolognai spagetti




A család nagy kedvence a Bolognai spagetti. Ezt szinte heti rendszerességgel megennék a lányok. Amikor nincs ötletünk, mit is főzzünk, a csajsziknak mindig ez az első javaslata :) Ezt a konkrét receptet valamikor 2000 tájékán találtam az első, saját részre vásárolt szakácskönyvben! A mai napig ez a kedvenc szakácskönyvem - a receptek 90%-át elkészítettem, egyik finomabb, mint a másik! minden elkészített recept mellé odaírtam, hogy a családnak hogy tetszett, illetve, hogy én miben módosítottam az adott leírást. A sok használat meg is látszik rajta - tele van kajafoltokkal, némely oldal el is ázott itt-ott, amikor éppen sikerült valamit a nagy főzés közben kiborítani... :):):)

Hozzávalók:


  • 2 vöröshagyma, felkockázva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 40 dkg  darált hús (én pulykából készítettem)
  • olívaolaj
  • só, bors
  • kb. 5 dl paradicsomlé
  • 2 paradicsom, felkockázva
  • 1.5 dl vörösbor
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • kakukkfű
  • bazsalikom
  • rozmaring
  • liszt a sűrítéshez
  • főtt spagetti
A vöröshagymát olívaolajon pirítjuk, amikor már majdnem üveges, hozzáadjuk a fokhagymát is, majd egy-két perc elteltével hozzáadjuk a darált húst is. A húscsomókat villával szétnyomkodjuk, fűszerezzük sóval és borssal, a pirospaprikát is beletesszük, valamint a vagdalt paradicsomot, paradicsomlevet és a bort is. A lényeg, hogy annyi folyadék legyen a húson, ami ellepi. Borítsuk le és főzzük, hogy a hús teljesen megpuhuljon. Fűszerezzük bazsalikommal, rozmaringgal és kaukkfűvel. Én van, hogy 45 percig is főzöm, akkor leveszem a fedőt és ellenőrzöm a levét - ha nagyon elfőtt, pótolni kell vízzel, ha még bőven van, akkor hagyni kell rajta, úgyis elfő majd fedő nélkül, ha viszont túl folyékonynak találjuk, l evőkanál liszttel be lehet gyorsan sűríteni.
Fontos, hogy sűrű szaftos legyen. Gabi szerint, ha nem szószos - nem jó! :)



A tuti szakácskönyv




Megjegyzések