Oreo pohárdesszert




A cookta.hu oldalon találtam ezt a receptet és azonnal tudtam, hogy ez mindkét lánykámnak nagyon bejön majd, hiszen mindketten nagy Oreo rajongók. Az eredeti recepten csupán annyit változtattam, hogy egy picit növeltem az adagot, mert nekem 7 főre kellett készítenem desszertet. Van egy rossz szokásom - folyton új recepteket próbálok ki, még akkor is, amikor vendégek jönnek és sokszor csak az asztalnál derül ki, jó e a recept. Volt, hogy beégtem...

Hozzávalók:

  • 0,5 l hideg habtejszín
  • 10+7 oreo keksz
  • 25 dkg mascarpone
  • 10 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag csokis pudingpor
  • 5 dl tej
  • 3 evőkanál cukor
  • fagyasztott szeder vagy áfonya
1. Először készítsük el a csokis pudingot - a 3 evőkanál cukrot és a pudingport a fél liter tejből kivett kevéske tejjel keverjük csomómentesre. A maradék tejet forraljuk fel, majd adjuk hozzá a keveréket és főzzünk sűrű pudingot. Tegyük félre hűlni.

2. A 10 darab oreo kekszet törjük szét és osszuk el a hét pohár alján.



3. A mascarponét mixereljük össze a porcukorral és a vaníliás cukorral.

4. Verjük a fel keményre a habtejszínt.

5. A poharakban szétmorzsolt kekszekre egyenlően osszuk szét a mascarpone krémet. Arra tegyünk néhány szem fagyasztott gyümölcsöt. 

Közös munka volt :)


6. A pudinghoz adjunk hozzá 3 púpos evőkanál tejszínhabot, keverjük alaposan össze.

7. A mascarpone krém és a fagyasztott gyümölcsre rákanalazzuk (poharak között egyenletesen szétosztva) a tejszínes pudingot.

8. Tejszínt kanalazunk a pudingra és mindegyik pohárdesszert tetejére ráteszünk egy Oreo kekszet.

9. Fogyasztásig tartsuk hűtőszekrényben.


Megjegyzések