Parmezános-fokhagymás tekercsek




A tekercs kifejezés az én készítményem esetén erős túlzás, de a lényeg, hogy ennek egy tekercsnek kellett volna lennie :) De legalább mindkét lánynak nagyon ízlett, annak ellenére, hogy fokhagyma is volt a töltelékben!!! Minthogy reggel frissen sült, meleg falatokkal szerettem volna kedveskedni a családnak, még este ledagasztottam, meg is töltöttem és feltekertem a tésztát és alufóliába tekerve (ami hiba volt, mert alig tudtam belőle kiszedni reggel) betettem a hűtőbe. Reggel csak felszeleteltem, tojással megkentem és már ment is a sütőbe.

Hozzávalók:

  • 35 dkg liszt
  • 3 csapott evőkanál cukor
  • 1 kiskanál só
  • 1 kis zacskó szárított élesztő
  • 1 dl langyos víz
  • 0,5 dl meleg tej
  • 2 nagy evőkanál olvasztott vaj
  • 1 tojás
Fokhagymás töltelék:
  • 2 nagyon evőkanál puha vaj
  • 2-3 evőkanál parmezán
  • 2 marék apróra vagdalt petrezselyem zöldje
  • 3 gerezd fokhagyma, zúzva
Egy nagy tálban minden hozzávalót összekeverünk, úgy hogy legutoljára a tojást adjuk hozzá. Alaposan meggyúrjuk a tésztát, majd egy kicsit félretesszük pihenni. 
Amíg a tészta pihen, összekeverjük a töltelék hozzávalóit is.

Lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát, majd megkenjük a parmezános keverékkel és feltekerjük.
Ha valaki azonnal sütné, akkor csak meg kell kenni vajjal elkevert tojással és megszórni parmezánnal és már mehet is a 180 fokra felmelegített sütőbe, kb 20 percre, vagy amíg aranybarna nem lesz.
Amennyiben este készítjük el a tésztát reggelre, akkor fóliába tegyük, de ügyeljünk rá, hogy a tészta minden oldaláról lisztes legyen, mert az enyém nem volt mindenhogy olyan és elég nehéz volt lehámozni másnap a fóliát róla... :(


Megjegyzések