Mézeskalács




Szilvia barátnőmtől kaptam a receptet. Nagyon könnyű összerakni a tésztát, nagyon jól formázható. Egy éjszakát kell állnia, és reggel gond nélkül kinyújtható volt. Az eddigi receptjeimmel valahogy mindig megszenvedtem, de ez most nagyon tetszik! Köszönöm a receptet!!!


Én gyúrtam meg a tésztát, de Trixi szaggatta ki őket, mert a suliba tervezi bevinni a sütiket a barátnőinek. Szóval ma este újabb adagot le kell gyártanom, hogy nekünk is legyen itthonra :)

Hozzávalók:

  • 34 dkg liszt
  • 12 dkg puha vaj
  • 20 dkg méz
  • 2 tojás sárgája
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  •  2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
Az eredeti, Szilviától kapott recept-fotó

A tésztát alaposan összedolgozzuk, majd éjszakára hűtőbe tesszük.
Másnap vékonyra (2-3 mm) kinyújtjuk, sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon sütjük kb. 6 percig.
Hagyni kell kihűlni - az eredeti recept szerint másnap lehet díszíteni, de nálunk szerintem max estig tudunk várni 😀😀😀

Trixi a barátnőinek is díszített


Megjegyzések