Szilvás morzsasüti


 

Hozzávalók:

- 200 gr teljes őrlésű liszt
- 60 gr étkezési keményítő
- 70 gr eritrit
- fél zacskó sütőpor
- 130 gr vaj
- 35 gr kókuszzsír
- 2 tojássárgája
- 3-4 evőkanál sűrű kókusztejszín (annyi kell, hogy szépen összegyúrható legyen a tészta)

Töltelék:
- 2 kg magozott, félbevágott szilva
- 80 gr eritrit
- 1 zacskó xilites vaníliás cukor
- 1 púpos kiskanál őrölt fahéj
- 1.5 evőkanál étkezési keményítő
- 2 narancs reszelt héja

(Vagy ehelyett 3 üveg szilvabefőtt)

A keverjük össze a hozzávalókat, a kókusztejszínből elsőre max csak két evőkanállal adjunk bele, nézzük meg mennyire gyúrható úgy a tészta, és ha nagyon morzsálódós, akkor adjunk hozzá még egy kis tejszínt.
Amikor összeállt a.tésztánk, csomagoljuk folpackba és tegyük 60 percre hűtőbe.

Addig elkészíthetjük a tölteléket. Nekem volt itthon darabos, de jól szétfőzött szilva befőttem, azt tettem a tésztára. Ha nincs szilva befőttünk , akkor a félbevágott szilvákat tegyük fel a felsoroltakkal főni. Alacsony hőfokon főzzük enyhén lekvárosra, sűrűre.

A tésztánk 2/3-át nyomkodjuk egy vajjal vastagon kikent, téglalap alakú magas falú tepsibe. A forma falára is jusson a tésztából. Szurkáljuk meg a tésztát villával, majd 10 percre tegyük 180 fokra felmelegített sütőbe.

A 10 perc letelte után vegyük ki a sütőből a tepsit. A tésztára öntsük rá a sűrű tésztát, majd a maradél 1/3 tésztát morzsoljuk el a tetején.

Tegyük sütőbe 35-40 percre. A kis morzsák enyhén pirosodjanak meg. Legalábbis én akkor vettem ki.
Isteni, puha, a sok szilvától "krémes"!

Megjegyzések